Facebook Recbot LinkedIn Recbot

Dobre boty, czyli jak właściwie wykorzystywać automatyzację i nowoczesne technologie.

Dobre boty powstały, aby usprawnić ludzką pracę. W wielu przypadkach są wygodniejsze i szybsze od człowieka, np. mogą pracować przez cały dzień, bez przerwy, a zatem przynosić większe zyski i korzyści niż pracownik. Ułatwiają także pracę i obsługę prostych czynności, które dla człowieka są po prostu zbyt monotonne. Bot dobrze zaprogramowany charakteryzuje się również prawie zerową szansą popełnienia błędu, jednak należy pamiętać, że żaden bot nie powstałby, gdyby nie człowiek. Stworzone przez człowieka, aby mu pomagać.

Najczęściej te programy i aplikacje mają za zadanie zbieranie informacji (boty indeksujące — crawlery), które ściągają, analizują i archiwizują dane z wielu internetowych serwisów. Bardzo często wykorzystywane są przez duże bazy danych, czy wyszukiwarki internetowe jak Google czy Yahoo.

Inne rodzaje dobrych botów to:

Boty do komunikacji (chatboty), których zadaniem jest prowadzenie rozmowy z użytkownikami lub klientami za pomocą rozpoznawania i imitowania naturalnego języka. Ten rodzaj botów jest często używany do usprawnienia komunikacji z klientami i obniżenia kosztów obsługi klienta. Programy symulują rozmowę z konsultantem i najczęściej są używane w serwisach internetowych jako wsparcie obsługi klienta.
Zaawansowanym przykładem chatbotów są np. inteligentni asystenci jak Siri czy Google Assistant. Taki bot jest w stanie wykonywać swoją pracę 24 h na dobę, jest więc wydajniejszy od człowieka.

Boty marketingowe — służące do śledzenia reklam, monitorowania opinii klientów, kontrolowania słów kluczowych itd. Takie boty pomagają firmom zarządzać kampaniami marketingowymi i tym samym zwiększać dochody.

Boty agregujące, które zbierają informacje z różnych serwisów internetowych, a następnie dodają je do newsfeedu danej platformy. Mogą też dostarczać dane bezpośrednio do użytkowników. Przykładem jest możliwość zapisu do newslettera, czego rezultatem jest regularne otrzymywanie nowych artykułów.

Knowboty — zbierają potrzebne informacje poprzez automatyczne odwiedzanie stron www.

Boty transakcyjne, które sprawiają, że zadania związane z płatnościami lub zastrzeganiem kart płatniczych są łatwiejsze.

Boty w grach komputerowych — wykorzystywane jako symulowanie czynności dokonywanych przez innych graczy.

 

Dobre boty, czyli jak właściwie wykorzystywać automatyzację i nowoczesne technologie.
Praktyczne zastosowanie

Boty mogą być wykorzystywane w różnych dziedzinach naszego życia. Ich wdrożenie oszczędza firmom czas i pomaga redukować koszty. Dostępne 24/7 są projektowane na miarę konkretnej firmy, dzięki czemu wzrost efektywności względem osób fizycznych jest natychmiast widoczny. W komunikacji z klientami bot może odpowiadać na Slacku czy Messengerze, a nawet funkcjonować jako BOK na stronie www.

Ciekawe przykłady botów zastosowanych przez znane firmy:

H&M i bot, który na podstawie podstawowych informacji o kliencie proponuje zestawy ubrań dopasowane do wskazanej okazji.

UPS – bot, który umożliwia sprawdzenie statusu przesyłki i obliczenie ceny dostawy, a także wyszukuje najbliższą placówkę firmy. Takiego bota posiada również InPost.

Chatbot Bank Emirates NDB, który wskazuje klientom najlepsze rozwiązania w zakresie oszczędzania i inwestowania środków.

Chatbot dla branży HoReCa, która przyjmie rezerwację i zamówienie i poinformuje o zmianach statusu.

Asystent zakupowy w sklepie sprzedającym prezenty-przeżycia (Katalog Marzeń). Wirtualny asystent zakupowy krok po kroku prowadzi klienta do idealnego prezentu. Wybierając odpowiednie opcje, po kilku pytaniach, otrzymujemy gotowe propozycje prezentu dla wybranej osoby.

Bot firmy Avon, który na podstawie preferencji zapachowych, charakteru i temperamentu proponuje odpowiedni dla klienta zapach.

Chatbot booking.com, który pomaga znaleźć nocleg w odpowiednim miejscu i terminie. Wystarczy wpisać, gdzie chcemy się zatrzymać, kiedy i na ile dni, aby uzyskać szczegółowe informacje, nie wychodząc nawet z aplikacji Messenger.

SAP Customer Experience przeprowadziło badania, z których wynika, że niemal 75% konsumentów byłaby gotowa zrezygnować z interakcji z marką, jeśli ta zbyt wolno reagowałaby na zapytania klientów. Obrazuje to ewidentną przewagę niektórych rozwiązań, jakie dają boty nad człowiekiem.

Jak widać, dobre boty pomagają markom budować lojalność klientów i jednocześnie optymalizować koszty. Roboty, które długo uważane były za maszyny, są dziś inteligentnym towarzyszem rozmowy, dzięki któremu wiele procesów można realizować szybciej.

Recbot – działanie i cele

W przypadku zastosowania chatbota rekrutacyjnego na platformie Recbot.pl — wspieramy proces pozyskania podstawowych informacji o kandydacie. Bot pomaga określić główne zainteresowania kandydata i jego doświadczenia zawodowe w taki sposób, aby wyświetlić mu spersonalizowane propozycje ofert pracy. W kolejnym etapie następuje szczegółowa rozmowa z ekspertami ds. rekrutacji IT, którzy doradzają konkretne firmy, uwzględniając takie aspekty jak: kultura organizacji, plany rozwoju, cechy osobowościowe kandydata oraz lidera zespołu i inne kryteria mające realny wpływ na satysfakcję z pracy i zainteresowanie ofertą.

Korzyścią dla każdej ze stron, zarówno kandydatów korzystających z chatbota rekrutacyjnego, jak i ekspertów ds. rekrutacji IT, jest więc oszczędność czasu. Tym samym – możliwość dłuższej i bardziej szczegółowej rozmowy w kolejnych etapach, tak, aby lepiej dopasować propozycje ofert pracy do osobowości danego kandydata. Początkowa interakcja z chatbotem jest wstępem do dalszego lepszego poznania kandydatów realnie zainteresowanych zmianą pracy.

Zachęcamy do skorzystania z naszego chatbota – aby to zrobić wystarczy kliknąć widget po prawej stronie na dole, z ikonką buźki naszej platformy. Możesz też skorzystać z chatbota na Messengerze klikając tutaj. Do IT! 🙂

Jeżeli natomiast, chcesz pozyskać więcej wiedzy na temat automatyzacji, dobrych praktych oraz ryzyk wynikających z cyberataków zachęcamy również do zajrzenia na:

Rodzaje automatyzacji – wstęp do poznania botów, czyli dlaczego warto z nich korzystać?

Złośliwe boty. Jak je rozpoznawać i chronić się przed ich działaniem

Cyberbezpieczeństwo

 

Autor: Piotr Ziółkowski

Zobacz profil pracodawcy

Wyślij Uwagi

*Ocena treści pod kątem Seniority
Junior Mid Senior Expert
Oceń post przed wysłaniem komentarza

Twój komentarz:

To pole jest wymagane. (min. 3 znaki)
To pole jest wymagane

*- konieczne do uzupełnienia

Dziękujemy za wysłanie komentarza!

Inne artykuły

Raport płacowy dla specjalistów AWS DevOps

...Najnowszy raport płacowy, poświęcony analizie ofert pracy w technologii #Cloud #AWS. Nasze badania obejmują zarówno stronę popytową, jak i podażową...

2134

Camtronome – wirtualny metronom tysięcy...

...Światowy Dzień Muzyki🎶, 21 czerwca to jedna z dwóch dat w kalendarzu, które przypominają mi, że muzyka jest jak tlen – zawsze obecna, zawsze pomocna....

324

Kontrakty w IT – klucz do sukcesu czy ryzyko dla...

Jako społeczeństwo, stoimy w obliczu nieustannych zmian i wyzwań, które znacząco determinują decyzje dotyczące formy zatrudnienia i wyboru współpracy....

524

Microsoft kończy support dla tego rozwiązania 1...

Kończy się pewna era, era rozwiązania, które było stabilne, powszechnie znane, zniechęcające niektórych do siebie ale też skupiające niszową społeczność...

407

Raport wynagrodzeń dla Guidewire (Gosu)...

Przygotowaliśmy raport wynagrodzeń specjalnie dla naszych kandydatów, partnerów biznesowych i całej społeczności IT. ...

868

Raport płacowy dla Specjalistów Azure DevOps

Przedstawiamy Państwu raport płacowy za pierwsze półrocze H1.2023 roku dla Specjalistów Azure DevOps na umowę o pracę.

1808

Raport płacowy dla Senior Java Developerów.

Przedstawiamy Państwu raport płacowy za pierwsze półrocze H1.2023 roku dla Senior Java Developerów na umowę o pracę.

1312

Kontroferta w branży IT, czy to bitwa tylko o...

Czy w branży IT wciąż dochodzi do zakulisowych bitew o zatrzymanie pracowników?
Czy to tylko kwestia płac? A może stoi za tym coś więcej?...

1653

DevOps: Przyspieszanie transformacji IT i wzrost...

Praca w metodologii DevOps jest zarówno fascynująca, ale również odgrywa coraz większą rolę we współczesnych organizacjach nastawionych na transformację ...

446
art. Jak nie stracić… na kontrofercie

Jak nie stracić… na kontrofercie –...

Tym razem omawiamy zagadnienia związane z kontrofertą. Temat  bardzo ważny i przynajmniej w branży IT dość powszechny...

1303

Ryzyka przyjmowania kontroferty

Kontroferta może wydawać się kuszącą propozycją, zwłaszcza jeśli jej warunki wychodzą naprzeciw naszym oczekiwaniom. Przyjęcie jej wiąże się jednak z ryzykiem..

899